Világunk a gyermekek kameráján át

14:46:00 vikcián 0 Comments

 


2022. 02. 28-án lezárult a Világunk a gyermekek kameráján át program. 

Célunk egy iskolai közösség megerősítése volt, olyan tevékenységgel, mely a pályaválasztásnál, valamint a diákok életének további állomásainál Is nagy segítségükre lesz. A szakmai munkán keresztül segítettük a település megismerését, a kötödés kialakulását, a gyökerek megerősítését. A filmkészítéssel foglalkozó alkalmakon a munka az előző heti feladatok közös elemzésével kezdődött, az erősségek, hibák feltárása, javaslatok, ötletek megbeszélése történt, majd az új ismertek átadására került sor játékos formában, sok gyakorlattal, Interaktív módon. A foglalkozások második felében egy-egy új ötlettel, kihívással foglalkoztunk, melyhez támpontokat, javaslatokat adtak egymásnak a gyerekek, az önkéntes segítő és szakmai vezető támogatásával. A filmkészítés egy hatékony csapatmunka eredménye. Jó alkotás nem jöhet létre jól működő csapat nélkül. Már a kezdetektől törekedtünk arra, hogy mindenki a saját érdeklődésének, tehetségének megfelelő területen alkothasson. Az előzetes felmérések alapján kiderül, kit melyik terület motivál leginkább. A tervezés, forgatókönyvírás, gyártásvezetői, rendezői feladatok, a technikai háttér - világítás, hangosítás, díszletezés, jelmeztervezés - biztosítása, az operatőrködés, és az utómunkálatok - vágás, hang- és fényutómunkák, feliratok -szerepek sokfélesége, amiben a gyerekek kiteljesedhettek, egymás és társaik új oldalát ismerhették meg és ahol megélhették, hogy milyen fontos a közös hang megtalálása, az együttműködés kialakítása, fenntartása. Úgy gondoljuk, hogy munka közben játékosan és természetes módon tudott kialakulni a közösségen belüli státusz, a gyerekek észrevétlenül, konfliktusok nélkül megtalálták a helyüket, annál is inkább, mert egy-egy feladatkört egyszerre többen is végezhettek. A gyerekekkel hetente találkoztunk. Ezek a foglalkozások hosszabbak voltak a megszokott tanóráknál, mivel egy-egy elméleti bevezető, illetve a hozzá kapcsolódó forgatási, filmalkotási feladat az előkészületekkel együtt elég időigényes. A 60 percesek alkalmakon természetesen maradt idő azért a játékra, lazításra is. A foglalkozásokat csapatépítő játékokkal Indítottuk, ezek időtartama 15 perc -, majd a félidőben újra játszottunk.  A nagy parkban a diákok  tudtak levezetésképpen játszani, mozogni, vagy éppen a betonpályán görkorcsolyázni, gördeszkázni, wavebordozni. Programunk a vizualitásra épült, mely átszövi mindennapjainkat. A gyerekek is sokszor képekben gondolkodnak, képekben mutatják meg egymásnak a körülöttük lévő világot, érzéseiket. Erre a meglevő vizuális kíváncsiságra, érdeklődési területre alapoztuk a képzést. Az alapoktól kezdve - fotózás technikája, trükkös fotók, megmozdul a kép: stop motion animációk készítése, gyurmafilm forgatásának módozatai, rövidfilm forgatása megadott kellékekkel - értünk el odáig, hogy a gyerekek megfelelő technikai és művészi háttérrel rendelkezzenek és merjék és tudják megvalósítani saját ötleteiket. Hétről-hétre haladtunk a filmek fejlesztésével az ötlettől a forgatókönyvön át a forgatáson keresztül a kész filmig. A félév végére a gyerekek elkészítették fikciós filmjüket, ki-ki a megtanult tudást hasznosította, mely ahhoz a részterülethez tartozik, mellyel foglalkozni szeretne, majd a filmet elsőként az iskolában társaiknak és tanáraiknak bemutattuk. Az iskolai premier idején egy kiállítást Is szerveztünk az általuk készített fotókból, ill. a munkafolyamatot dokumentáló werkfotókból. A nyár folyamán a faluban zajló rendezvényeken mozgókiállításként ezek megtekinthetőek lesznek - filmjüket is bemutatjuk ezeken a programokon. A programot a Nemzeti Kulturális Alap támogatta. 















You Might Also Like

0 megjegyzés :