BESZÁMOLÓ (2017) és TERVEK (2018)

8:00:00 roomann 0 Comments

B E S Z Á M O L Ó
A Z
O T T H O N K A   E G Y E S Ü L E T

2017. évi tevékenységeiről

2017-ben sok elérendő célt, programot tűztünk ki magunk elé, melyekből a következőket – a kitűzötteknek jó részét - sikerült megvalósítanunk.

Voltak mozgással, sporttal kapcsolatos programjaink – taichi csoport működik a művelődési házban szerdánként 18 órától, melyhez bármely korosztály csatlakozhat, do-in – keleti mozgáskultúrát bemutató foglalkozásunk is volt kétszer, túráztunk a Mecsekben és közben medvehagymát gyűjtöttünk, majd kirándultunk a Gemencbe, ahol gőzmozdonyoztunk és bebarangoltuk a nemzeti parkot. Ide illeszkedik még a gyereknapon hozzánk ellátogató Pécsi Extremsport egyesület bringa, görkori és gördeszka bemutatója, és bicikliszervíze, valamint a tanév során remekül működő zumba csoport.

Továbbvittük a gasztronómiával kapcsolatos programjainkat is, hájas sütésre vártuk Tóthné Fehér Ibolyával a Művelődési Házba a gyerekeket, felnőtteket. Később finom fánkkal vártak bennünket a Bütykölőkör tagjai a Farsangbúcsúztató kiszebáb égetés alkalmával, ahol zenével, tánccal, busókkal búcsúztattuk a telet.

Folytatódott a zeneoktatás az iskolában Frank Sárával, szerda délutánonként zongorázni tanulnak a gyerekek és felnőttek. A művészeti tevékenységhez tartozik felnőtt színjátszó csoportunk megalakulása, mely március és július között Pintér Géza vezetésével egy közösen megírt darabot állított színpadra, ill. nem is színpadra, hiszen a templomkertben a Lugio Napokon több helyszínen zajlott az előadás A Kisherceg Lugióban címmel. A zenés, történelmi áttekintés nagy sikert aratott a közönség körében.  Sajnos kórusunk csak februártól májusig működött Paczári Lászlóné vezetésével, a 6 főből álló lelkes kórustagság létszáma kevésnek bizonyult, de még mindig várjuk az énekelni vágyókat! Az év első felében kéthetente pénteken esténként filmklubot vezettünk, melyet bárki látogathatott.

A nyáron 3 alkalommal is szerveztünk napközis táborokat, a gyerekek foglalkozhattak fafaragással, színjátszással, és filmkészítéssel, fotózással. A három táborban résztvevő 30 gyerek többsége visszatérő táborozónk volt, akik a régi barátokkal, új programokkal, kreatívan töltötték a hetet. Évközben az iskolával is együttműködve tartottunk kézművesfoglalkozásokat, ahol az aktuális ünnepnek, évszaknak megfelelő elfoglaltsággal vártuk a diákokat. Decemberben pedig Szerbiából érkezett hozzánk két szalmadíszkészítő mester, akik felnőtteknek gyerekeknek egyaránt elsajátítható technikákra tanítottak bennünket.

Nyári programunk volt a Múzeumok Éjszakája és a Szent Iván Éj. Az Örökségházban útibeszámolót hallhattunk Kínáról Boncz Bettina élményei alapján. Az éjszakát a templomkertben töltöttük, csillagtúrával, lepénysütéssel, zenével, tánccal, tábortűzzel köszöntöttük a legrövidebb éjszakát.

Őszi rendezvényünk a Krumplirétes Fesztivál a piactéren. Néptánc, zene, különböző, helyben sparheldban sütött finom krumplirétesek, népi játékok és kirakodóvásár várta az érdeklődőket.

Ősszel szemetet is szedtünk, egy szeptemberi péntek délutánon az iskolásokkal összefogva  tisztítottuk meg a falu centrumát a Teszedd! akció keretében.

Ezévben is kétszer tartottunk jótékonysági gyűjtést a pécsi Dóri Ház rákbeteg gyermekeinek megsegítésére. A tavaszi gyűjtés az Öltözz Pirosba! akció, amikor 47.000 ft-ot tudtunk átutalni a gyerekeknek és amiben a helyi iskolások, ovisok is részt vettek egy közös piros lufis csoportfotózás erejéig. Az őszi KösziKávé! akcióban 40.000 ft gyűlt össze a posta előtti téren osztogatott kávéból.

Kétszer szerveztünk jó hangulatú vásárt, a húsvéti a Templomkertben és az Örökségház előtt zajlott, sok játékkal, vidámsággal, a karácsonyi pedig a Templomtéren, helyi zeneiskolás gyerekek fellépésével, akik a hideg széllel dacolva játszották el darabjaikat!

Az évet a karácsonyi betlehemezéssel zártuk. Gyerekek, felnőttek együtt látogattuk végig a barátokat, családtagokat vidám, énekes-verses előadásunkkal.

Programjaink megvalósításához anyagi, infrastrukturális, valamint eszköztámogatást kaptunk a Dunaszekcsői Önkormányzattól, a Dunaszekcsői Iskolától és Óvodától, a Dunaszekcsői Művelődési Háztól, a Dunaszekcsőért Alapítványtól, a Bütykölő Körtől és az NKA-tól. Ezen felül sokan felajánlották munkájukat, ötleteiket, így ezúton is köszönetet mondunk a település lakosainak.

E Z É V I     P R O G R A M J A I N K

·         02. 09. - Kisze báb égetés – farsang – máglya, fánksütés, táncosok, kézműveskedés
·         02. 16. – Öltözz Pirosba – adománygyűjtés (süteményekkel) a Dóri Ház javára
·         02. 18. – Egész-ség – beszélgetés és do-in Szatmári Kinga természetgyógyásszal
·         03. 17. – Medvehagyma gyűjtés
·         03. 25. Húsvéti vásár – kézműveskedés, állatsimogató, népi játékok, kézműves vásár, néptánc, ünnepi műsor
·         04. 06. – Fűzfasátor építés az iskolában
·         04. 07. – Kerekeskutak felújítása – Várhegyi és alszögi kerekes kutak felújításának megkezdése
·         04. hó – Mecsektúra
·         04. 27. – Elektronikai bütykölde az iskolában
·         04. hó – Extrempark – kirándulás
·         05. 30. – Kihívás Napja – sport – jóga, foci, zumba
·         05. 27. – Gyereknap
·         05. 28.  Gyógynövénygyűjtő túra a határban
·         06. hó – Kirándulás Krisna völgybe
·         06. 14. – Machinárium - Újrahasznosító nap az iskolában – Varázsóra (Zsolnay Negyed – interaktív természettudományos kísérletek), élményműhely - játszóház, Alisca Terra – újrahasznosító vetélkedő, Bélaműhely koncert
·         06. 23. – Szent Iván Éj – Múzeumok Éjszakája – útibeszámolók, csillagtúra, csillagászat, múzeumi keresőjáték, lepénysütés, zene-tánc
·         07. 02 – 06. – Drámatábor Antoni Andreával és Englert Antallal
·         07. 09 – 13. Kézműves tábor: fafaragás, fazekasság, elektronikai bütykölde
·         08. 06 – 10. – Médiatábor: filmezés, fotózás, programozás gyerekeknek
·         08. 12 - 18. – Képköznapok – filmes alkotótábor felnőtteknek, diákoknak
·         09. 10. – Online gyerektévé indulása
·         09. 15. – Riote II. – Nemzetközi Utcaszínházi Találkozó
·         09. 21. – Teszedd! akció – falutakarítás
·         09. 22. – A Szív Napja – szűrővizsgálatok, egészséges táplálkozás bemutató az ÁNTSZ bevonásával
·         09. 25 – Köszikávé Akció – adománygyűjtés a Dóri Ház javára
·         09. 29. – Krumplirétes fesztivál – népzene, tánc, krumplirétes sütés, zsibvásár a piactéren
·         10. hó – Mecsektúra
·         11. 24 – Adventi készülődés – kézművesfoglalkozás felnőtteknek, gyerekeknek
·         12. 16. – Adventi vásár – kézműves vásár, ünnepi műsor
·         12. 23 – Betlehemezés

Állandó programok: zumba kedd délutánonként a tornateremben, felnőtt és gyerek zeneoktatás szerda délutánonként a zeneteremben, taichi szerda esténként a művelődési házban.

Aktuális rendezvényeinkről tájékozódhatnak weboldalunkon (http://otthonkaegyesulet.blogspot.hu/), facebook oldalunkon (https://www.facebook.com/otthonka.egyesulet/), valamint plakátjainkon, szórólapokon,
vagy telefonon (06203497542).
Ötleteiket, javaslataikat szívesen vesszük, és várjuk a csatlakozókat bármely programunkhoz!