Beszámoló (2020.) és tervek (2021.)

11:21:00 roomann 0 Comments

élni mindannyiunknak!

Dolgozzunk, pihenjünk

és épüljünk együtt!”

A 2020-ra tervezett programjaink egy részét valósítottuk, néhány programot azonban el kellett halasztanunk teljesen, vagy a 2021-es évre átcsoportosítanunk az anyagi és egyéb erőforrásainkat. Igyekeztünk aktívan és a vírushelyzet által megkövetelt szabályokat betartva zárni a tavalyi évet.

Megszervezett programjaink:

•                  02. 21. Farsangfarka – Kiszebáb égetés – Ez a programunk az iskolában kézműveskedéssel, farsangi bábok készítésével, fánksütéssel, farsangbúcsúztatóval szerencsésen lezajlott.
  •                    03. hó Húsvéti dekoráció - A húsvéti vásár elmaradt, de a húsvéti dekoráció – óriás húsvéti kosár színes tojásokkal, tojásfa – került a Patika előtti frekventált területre.
  •               05. hó Gyógynövénygyűjtő túra – Május végén újra elindultunk a határba gyógynövényt gyűjteni Bíróné Marcsa néni vezetésével, természetesen. Eddigi túráink legnépesebbje volt az idei, 10 felnőtt és 15 gyerek vágott neki a határnak, hogy sétáljon, ismereteket szerezzen, gyógynövényt gyűjtsön, szabadon együtt legyen.
  •             06. 20. Múzeumok ÉjszakájaSzent Iván Éj A karantén utáni első programunk, ezúttal két részletben zajlott, a Múzeumok Éjszakája az Örökségházban 06. 20-án 3 meghívott előadóval – Mezőlakiné Hahner Judit: Kanári-szigetek, Pintér Géza: India, Varga Adalbert: Ausztrália – és izgalmas, színes előadásokkal örvendeztette meg a közönséget. Az érdeklődők megtekinthették a Szerb templomot, a szakszerű, élvezetes vezetést Vukovics Cvétának köszönhetjük.
  •                 06. 27. Szent Iván Éj a Szabadtéri Színpadnál zenével, lepénysütéssel, tűzugrással, a gyerekeknek csillagtúrával, kereső játékokkal, kézműves foglalkozásokkal. A hosszú bezártság után nagyon kellemes volt szabadtérben együtt lenni!
  •              07. 05 – 07. 10. Vályogtábor Felújításra került az iskolai vályogházikó és a kemence. Új tetőt építettünk, vakoltunk, meszeltünk és díszítettük az épületeket. Zárásként kipróbáltuk a kemencét, lepényt sütöttünk, zenéltük, vidám összejövetelt szerveztünk a gyerekeknek, szülőknek.
  •               Kertgondozás - A Várhegy aljában, a Várhegyi kútnál, a patika előtt, a Coopnál, virágosítottunk, fákat, bokrokat ültettünk és a vállalt kerteket folyamatosan gondoztuk, rendben tartottuk.
  •          10. 23. Tündérkert Elültettük az első 20 facsemetét a leendő Tündérkertbe. Az egykori dunai játszótér területén a helyben őshonos fák, bokrok, egyéb fűszer- és gyógynövények bemutató arborétumát tervezzük az évek során kialakítani. Ennek első lépése zajlott ezzel a közösségi faültetéssel.

A fentiekről és egyéb programjainkról, terveinkről képes beszámoló a www.otthonkaegyesulet.blogspot.com és a facebook oldalunkhoz található.

P R O G R A M T E R V E Z E T

2 0 2 1.   É V R E

O T T H O N K A    E G Y E S Ü L E T

2021-ben a szokásos programjainkat szeretnénk folytatni, a vállalt területeket gondozni, ill. új, egészségmegőrző programmal is megjelenni a településen, ahogy a vírushelyzet engedi.

Szabadtéri programok:

•  Húsvéti dekoráció – 03. 16.
  •   Húsvéti vásár – 03. 28.
  •   Vályogház és kemence tapasztás, meszelés, díszítés – 06. 07 – 12. (együttműködve az iskolával, az utolsó tanítási héten)
  •   Szent Iván Éj és Múzeumok Éjszakája – 06. 26.
  • Krumplirétes fesztivál – 10. 02.
  •  Karácsonyi vásár – 12. 12.

Tábor, kirándulás, elődadás:

•         Medvehagyma gyűjtő túra – 03. 14.
  •          Kirándulás a Mecsekben – Máré vár – 04. 24.
  •          Gyógynövénygyűjtő túra – 05. 22.
  •          Drámatábor – 07. 05 – 07. 09.
  •          Webtévés kirándulás, előadás – 08. 02 – 08. 06.

Társadalmi munka:

•          Várhegyi alsó kút rendbetétele Bíró Nándor kőműves vezetésével – 04-05. hó
  •          Kertjeink – Várhegy aljában, Patika előtt, Coop előtt – gondozása egész évben, növények pótlása - folyamatosan
  •          Tündérkert – növények ültetése, pályázaton nyert térbútorok – padok, kukák, táblák - kihelyezése09-10. hó

Egészségmegőrzés:

·         Kriston torna nőknek

Az esetleges időponti változásokról a facebook oldalunkon és www.otthonaegyesulet.blogspot.com oldalon tájékozódhatnak!

Programjainkra szeretettel várjuk az érdeklődőket, a pihenni, épülni vágyókat, társadalmi munkáinkhoz a segítőket, mert csak együtt lehetünk eredményesek!